Blar i Nord Open Research Archive på forfatter "Halberg, Haakon"
-
Skjønnlitteraturen i det tverrfaglige - Når mellomtrinnselever leser skjønnlitteratur og lærer om rovdyr i en uteskoledidaktisk sammenheng
Halberg, Haakon; Fiskum, Tove Anita (Peer reviewed; Journal article, 2022)Mellomtrinnselever fra 6 ulike skoler i Norge har lest skjønnlitteratur og deltatt på en rovdyrskole for å lære om rovdyrproblematikk og få et kunnskapsgrunnlag som kan brukes for å forstå ulike dilemmaer innenfor ... -
Skriving i uterommet – et potensiale for utvikling av elevenes skriveferdigheter
Hundal, Anne Kathrine; Halberg, Haakon (Peer reviewed; Journal article, 2022)I artikkelen utforskes potensialet som ligger i å gjennomføre deler av skriveundervisninga i uterommet. Observasjonsdata og elevtekster fra to ulike tverrfaglige undervisningsopplegg gjennomført med mellomtrinnselever ... -
Ulv engasjerer! Erfaringer med skjønnlitteratur i tverrfaglig arbeid på mellomtrinnet
Halberg, Haakon; Brumo, John (Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Undervisning om rovdyr ved Besøkssenter rovdyr i Namsskogan og Lierne Nasjonalparksenter : evalueringsrapport
Fiskum, Tove Anita; Halberg, Haakon; Skaugen, Randi (Arbeidsnotat / Nord universitet;4, Working paper, 2019)Denne rapporten er en evaluering av et dagsopplegg med undervisning om rovdyr ved Besøkssenter rovdyr i Namsskogan, og av en tredagers rundtur med utvidet undervisningstilbud om rovdyrene. Det er gjennomført kunnskapstester ... -
Å bevege seg i og gjennom tekster. Skjønnlitterær lesing i tverrfaglig undervisning om rovdyr på mellomtrinnet
Halberg, Haakon; Lyngstad, Anne Berit (Peer reviewed; Journal article, 2022)